محققان چینی در تلاش برای تولید وسیله ای هستند تا بتوانند اجسام نامرئی را مشاهده کنند.


به گزارش خبرگزاری مهر ، دانشمندان چینی بر این باورند که قادر به تولید پوشش ضدنامرئی هستند که می تواند اجسامی را که در زیر پوششی نامرئی پنهان شده اند، نمایان کند.

استفاده از پوششهای نامرئی برای اولین بار در سال 2006 زمانی مورد توجه قرار گرفت که گروهی از محققان انگلیسی موفق به نامرئی کردن اجسام با کمک پوششی تحت امواج مایکروویو شدند.

یکی از محدودیتهای موجود در استفاده از این پوشش عدم توانایی مشاهده محیط اطراف توسط فردی است که در زیر آن قرار گرفته است که با این حال دانشمندان معتقدند نظریه پوشش ضد نامرئی این مشکل را نیز حل کرده است.

طبق نظریه محققان دانشگاه شانگهای با استفاده از شیوه ای خاص مقداری از شعاع های نور می تواند به درون پوشش نفوذ کرده که در این صورت تاثیر لایه نامرئی از بین رفته و فرد داخل پوشش می تواند محیط بیرون را مشاهده کند.

بر اساس گزارش نیو ساینتیست، این نظریه نشان می دهد که پوشش ضد نامرئی می تواند خصوصیات نور در لایه درونی پوشش نامرئی را درصورتی که دارای ویژگی انکساری معکوس باشد، وارونه کرده که در این صورت دو پوشش یکدیگر را خنثی می کنند.

در حال حاضر این گروه تحقیقاتی در حال انجام بررسی های بیشتر بر روی نظریه است تا بتواند آن را به حقیقت نزدیک کرده و به تولید برساند.


دسته ها : اطلاع رسانی
چهارشنبه دهم 7 1387
X