آن‌هایی که از محصولات «کاسپرسکی» استفاده می‌کنند، با معضل شماره‌ی سریال آن مواجه هستند؛ شماره‌ سریال‌هایی که زود به زود منقضی می‌شوند و دیگر اجازه‌ی ارتقاء شدن را نمی‌دهند. بنابراین برای آن‌که بتوانید سر موعد آن‌ها را ارتقاء دهید، لازم است به فکر یک شماره‌ی سریال دیگر بیفتید! 
اما این دستکاری ساده می‌تواند کاری کند که دیگر نیازی به دادن شماره‌ی سریال یا کلید به هیچ یک از تولیدات کاسپرسکی نداشته باشید. 
روش کار :
1- ابتدا وارد ویرایشگر رجیستری شوید. (از منوی Start گزینه‌ی Run را انتخاب کرده و فرمان regedit را در دل آن بنویسید و OK را فشار دهید)

2- اکنون به سراغ این کلید بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREKasperskyLabAVP6Data
3- روی فقره‌ی Data کلیک راست کرده و گزینه‌ی Permissions را انتخاب کنید.
4- به زبانه‌ی Advanced بروید.
5- در پایین پنجره‌ای که در برابرتان باز می‌شود، دو مربع متناظر با دو جمله به چشم می‌خورند. علامت مربع فوقانی (Inherit from parent...) را بردارید.
6- به محض برداشتن علامت آن مربع، یک هشدار امنیتی داده می‌شود. هیچ اعتنایی نکنید و شستی Remove را فشار دهید.
7- سپس شستی Apply را کلیک کنید.
8- ممکن است در این‌جا با یک پیغام جدید مواجه شوید. در این صورت جواب Yes بدهید
9- اکنون شستی OK را به ترتیب فشار دهید تا از پنجره‌‌هایی که باز شده بودند، خارج شوید.
10- در این لحظه از برنامه‌ی کاسپرسکی نیز خارج شوید ( می‌توانید روی شکلک کاسپرسکی در سینی سیستم کلیک راست کرده و گزینه‌ی Exit را انتخاب نمایید)
11- برنامه‌ی کاسپرسکی را مجدداً به اجرا درآورید. به این ترتیب متوجه خواهید شد شکلک کاسپرسکی در سینی سیستم از قرمز به خاکستری تغییر رنگ داده است، به این معنی که دیگر از فعالیت افتاده است. اما اگر وارد صحن خود برنامه شوید، خواهید دید که همه چیز مرتب است و صددرصد بر وفق مراد!

تنها تفاوتی که احساس خواهید کرد این است که از این به بعد خودتان باید هفته‌ای یک بار، برنامه‌ی ارتقای کاسپرسکی را به صورت دستی فرابخوانید. زیرا امکان ارتقای خود به خودی را در آن از کار انداخته‌اید، ولی در عوض صاحب یک ویروس‌یاب و مراقب اینترنتی مادام‌العمر شده‌اید.
 

دسته ها : ترفند رجیستری
شنبه بیست و هفتم 7 1387
X