بازگشت موفقیت آمیز فضانوردان چینی به زمین
فضانوردان چینی با اتمام سفر سه روزه خود با موفقیت به زمین بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بازگشت موفقیت آمیز سه فضانورد چینی به زمین، به سفر سه روزه آنها به فضا و اولین گردش انفرادی یکی از فضانوردان در فضا خاتمه داد.

به گفته مسئولان سازمان فضایی چین، کپسول بازگشت "Shenzhou-7 " در ساعت 5:39 دقیقه بعد از ظهر روز یکشنبه به وسیله چتر نجات بر روی منطقه ای در دشتهای مغولستان فرود آمد.

نمایش مستقیم تلویزیونی این فضانوردان را در حالی نشان داد که در این کپسول نشسته و در حال انطباق بدن خود با گرانش زمین قبل از خروج از کپسول بودند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی چین، در حال حاضر هر سه فضانورد در شرایط مناسب جسمی قرار دارند.

این ماموریت فضایی در روز سه شنبه از سکوی پرتاب Jiuquan واقع در شمال چین آغاز شده و فضانوردان برای انجام ماموریتی سه روزه سفر خود را آغاز کردند.

نکته قابل اهمیت در این ماموریت، گردش انفرادی یکی از این فضانوردان خارج از سفینه فضایی بود. وی پس از خروج از سفینه با استفاده از ریسمانی به سفینه متصل بوده و بعد از سپری کردن 13 دقیقه به داخل فضاپیما بازگشته است.

بر اساس گزارش سی ان ان، موفقیت در این ماموریت و گردش در فضا، مسیر ایجاد ایستگاه فضایی، دومین برنامه پر اهمیت فضایی کشور چین را برای چین هموار خواهد کرد.

چین در سال 2003 با فرستادن یک فضانورد به فضا و موفقیت سفر 21 ساعته وی، سومین کشور در جهان بود که موفق به فرستادن انسان به فضا می شد. همچنین این کشور در سال 2005 ماموریتی 5 روزه را برای 2 تن از فضانوردران خود ترتیب داد.

با این حال آخرین ماموریت فضایی این کشور به دلیل خروج فضانورد چینی از فضاپیما و گردش 13 دقیقه ای وی در خارج از فضاپیما به شدت مورد توجه اکثر رسانه های گروهی قرار گرفته است.
منبع:" خبرگزاری مهر " 

دسته ها : اطلاع رسانی
چهارشنبه دهم 7 1387
X